Warzywa i owoce obok laptopa

Optymalna dieta przy małym ruchu – porady

W dzisiejszych czasach zdecydowana większość z nas zmuszona jest wykonywać swoją pracę na siedząco przez sporą część dnia. Wiele osób pracuje w domu przy laptopie. Zawodowi kierowcy spędzają za kółkiem mnóstwo godzin. Siedzący tryb życia, chociaż dla wielu konieczny, nie jest korzystny dla zdrowia i figury. Jeśli jednak nie mamy innego wyjścia, zróbmy, co w naszej mocy, by brak ruchu zrekompensować zdrową niskokaloryczną dietą. Co powinniśmy jeść spędzając w pozycji siedzącej większość dnia?

Dieta dla zapracowanych

SałatkaIm mniej się ruszamy, tym więcej energii oszczędzamy. To oczywiste. Nie wykonując wymagającego wysiłku fizycznego, nie spalamy tak szybko kalorii, dlatego gdy wiemy, że czeka nas 8 godzin przy biurku lub za kółkiem, zadbajmy o lekki posiłek w ciągu całej doby. Warto przejrzeć fora oraz blogi internetowe rzetelnych dietetyków. W niejednym większym mieście Polski znajdzie się godna polecenia poradnia dietetyczna Kraków, Warszawa czy Bydgoszcz to tylko kilka przykładowych miejscowości naszego kraju, w których znajdziemy doświadczonych dietetyków. Wielu z nas lubi się usprawiedliwiać tłumacząc, że cukier jest dobrym dodatkiem do kofeiny, gdyż w połączeniu znacznie pobudzają organizm i zmniejszają uczucie zmęczenia. To prawda, jednak wszyscy doskonale wiemy, że zajadanie się czekoladą i zapijanie jej osłodzoną kawą dzień po dniu nie jest dobrym rozwiązaniem.

Warzywa i owoce obok laptopaNapięte terminy w pracy albo zbyt pochłaniające czynności służbowe często wymuszają na nas nieregularne spożywanie posiłków lub jedzenie byle czego. To z kolei sprawia, że nie jesteśmy nasyceni i ciągle podjadamy między głównymi posiłkami. W perspektywie kolejnych miesięcy prowadzenia naszej diety w taki sposób, łatwo sobie wyobrazić nieprzyjemne konsekwencje. Dlatego warto zainteresować się tym problemem i zaplanować zdrowy jadłospis na cały dzień. Przede wszystkim, stała dzienna liczba posiłków spożywanych w równych odstępach czasu. Najlepiej ułożyć sobie dzień tak, aby od rana do wieczora spożywać 5 posiłków co około 2-3 godziny. Jedzenie o stałych porach bez podjadania wyreguluje pracę organizmu i usprawni przemianę materii, dzięki czemu mamy szansę sporo schudnąć i niewiele przytyć, nawet gdy mało się ruszamy.

Niech każdy posiłek będzie syty, ale nie tuczący. W ten sposób nie będziemy podjadać między wyznaczonymi porami. Zwracajmy uwagę na tabele z wartościami odżywczymi. Wybierajmy te produkty, które mają mniej tłuszczu, a więcej białka i węglowodanów. W ten sposób mamy szansę skomponować sobie dobrą dietę, od której nie utyjemy i która pomoże skupić się nam podczas wykonywania codziennych obowiązków służbowych.